Föräldraengagemang

På Pilgrimsskolan är samarbetet med er vårdnadshavare av största vikt. Vi förväntar oss att ni engagerar er i ert barns skolgång och att ni är aktiva och intresserade av vad som händer på skolan. Både lärare och fritidspersonal skickar veckobrev med information varje vecka som ni ska ta del av. Eleverna har läsläxa varje vecka från åk 1 som ni vårdnadshavare behöver hjälpa dem med.

Föräldraråd

Vi har ett föräldraråd med en respresenant från varje klass som träffas tillsammans med rektor en gång per termin där ni har möjlighet att lyfta era synpunkter på verksamheten.

Föräldragrupper:

Vi har också något vi kallar för föräldragrupper där vårdnadshavarna från varje klass anordnar en aktivitet för resten av skolan en gång per läsår.

F-klass tar med en picknickkorg till höstens föräldramöte och bjuder en förälder i åk 1 på fika.

Åk 1 ordnar en höstfest för hela skolan.

Åk 2 ordnar en utomhusaktivitet för hela skolan i samband med skolstart.

Åk 3 fixar med fikaförsäljningen på temautställningen och hjälper till med tårtkalaset på skolavslutningen.